lørdag den 29. marts 2008

I "Niguagua"

Hej.. Saa er vi i Nicaragua (Jeg lover, der kommer et indlaeg om min tur til Monte Zuma, jeg har bare ikke lige haft tid til det endnu.. ) Vi flyttede ind paa The Bearded Monkey i gaar og her bor vi indtil paa fredag, hvor vi vil vende naesen mod Costa Rica igen..
Dagen i gaar var fyldt med tumult. Aldrig har jeg proevet noget lignende, naar jeg skulle krydse en graense mellem to lande. Foerst skulle vi have vores udgangsstempel fra Costa Rica.. = Udfylde papirer, staa i koe og faa stemplet.. Saa var vi "landloese" et oejeblik, mens vi gik til Nicaragua.. Vi gik igennem noget, der kunne ligne et lille partytelt, hvor der sad en politimand og tjekkede, at vi nu ogsaa havde faaet vores udgangsstempel.. Videre til et virvar af mennesker, mere papir at udfylde, penge der skulle betales og et indgangsstempel til Nicaragua.. Igennem virvaret igen, betale lidt for at komme ind paa busstationen (det er vist meget normalt herovre), fortsat blive overfaldet af folk, deralle sagde tusind modstridende ting.. "Der findes ingen bus til Granada"(det vidste vi der gjorde for nogle af de andre fra holdet har vaeret den samme tur igennem for knap en maaned siden), "Jeg kan koere jer for 10 dollars pr. person", "Giv mig 10000 colones (100 kroner) for min hjaelp"... Soeren holdt overblikket og vi hoppede paa en bus, som selvfoelgelig ogsaa stoppede i Granada.. ! Endelig!! Alt i alt har vi maattet slippe 60 kroner hver for at komme over graensen og helt herop til Granada.. Det maa da siges at vaere en billig tur.. Her, hvor vi bor, bor der en ung dansk gut, som har vaeret i Nicaragua i tre maaneder.. Han fortalte i gaar, at det vil vaere umuligt at spise for over 100 kroner om dagen.. Og det tror jeg, han har ret i.. Vi fik en kaempe portion aftensmad i gaar til lige omkring de 12 kroner...

Der kommer mere om denne tur, engang naar vi kommer tilbage til Coco..
Knus til alle..

PS Christina paa vores hold kan ikke rigtig finde ud af at sige Nicaragua, saa hun siger Niguagua, deraf overskriften... Vi er derudover begyndt at kalde nicaraguanerne for leguaner, udelukkende fordi det er tusind gange nemmere at sige.. Hehe

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wow, håber i får en dejlig uge.
Oplevelse på oplevelse, hvor lyder det skønt........ Tænker meget på jer.
Knus mor/sviger :o)

Lizelotte sagde ...

Fedt at høre at I er kommet godt over grænsen. Gid jeg var der :-)

Fortsat god tur!