torsdag den 20. marts 2008

And alene i Coco...

Jeg er her til aften helt alene her i Coco... Min sweetheart er taget med 11 andre piger sydpaa til Montezuma og kommer foerst hjem paa soendag.. Jeg tror at det bliver en mega fed tur for hende, og en god mulighed for at laere nogle af pigerne endnu bedre at kende.

Men det stopper mig ikke fra at savne hende en smule ;)

Montezuma er en by som vi begge gerne vil se, men gad ikke at skulle ud og rejse en masse i den her weekend, og saa var der desuden kun plads til Kristina i taxa'en :P Det er en super chilleren by, meget rastafari-praeget og saa kommer pigerne derned lige midt i "semana santa"(paa dansk paaske-ugen), som byder paa en masse mennesker og gang i gaden generelt. Saa det skal nok blive en superfed tur for dem!

I hele sidste uge tog jeg dykkercertifikat, saa har slet ikke haft noget som helst tid til andet end det. Dykningen har vaeret superspaendende og graenseoverskridende for mig. Den tanke at jeg skulle 18 meter ned under vandet inden jeg var faerdig, skraemte mig en del. Men vi havde en helt igennem soed instruktoer, som hed Elgin, jeg ved det, ikke saerlig spansk klingende navn, men han var hernede fra! Han tog sig godt af os og laerte os alt omkring dykning, som var vaerd at vide til vores erfaring. Foerst var der en masse kedelig teori, som skulle tygges igennem paa de foerste 2 dage. Derefter oevede man en masse skills i poolen, saasom at tage sin maske af under vandet og tage den paa igen, for herefter at toemme den for vand. Saa var man klar til at dykke videre, smart! I weekden ventede saa det aabne hav, og det var godt nok noget af en oplevelse! Man er ikke just vant til at skulle hoppe i vandet midt ude paa det dybe hav, saa det var der den foerste store graense blevet brudt. Herefter var det bare ned ad bakke... Eller i vandet :) Det foerste dyk var paa ca 10 meter hvor det var dybest, hvor nummer 2 sneg sig ned paa ca 12. Det er saadan en fed foelelse at kunne traekke vejret dybt under vandet, og det bliver hurtigt vanedannende tror jeg. Udover denne nye evne som kun fisk ellers har normalt, saa er det at svoemme rundt sammen med fiskene ogsaa en kaempe stor oplevelse. At se stimer af farvestraalende fisk svoemme forbi og se en kaempestor rokke ligge paa bunden og vente paa sit naeste offer, er noget der virkelig kan faa hjertet op og stejle!
Soendag var vi saa ude og dykke igen og her kom vi ned paa de magiske 18 meter, som er det dybeste man maa som Open Water Diver, som er den foerste gren i et led af uddannelser som man kan tage inden for PADI-systemet, som er en verdensomspaendende organisation. Ogsaa her saa vi en masse seje ting, bl.a. noget smaa "Reef Sharks". Ogsaa rigtig cool :)

Her i weekenden regner jeg med at skulle ud og fiske med gutterne, muligvis dykke en gang og forhaabentlig komme ud og droene paa vandscooter :)

Haaber at alle faar en laekker "fin de semana"(weekend) :D

6 kommentarer:

Lizelotte sagde ...

Bodil synes der er lidt Steve Irwin over dig - så pas på de der rokker!! ;-)

Lyder helt vildt fedt og lidt farligt ... du glemte at spørge din mor først! ;-)

Her går påskeugen med slid og slæb i det nye hus - vi glæder os til at vise dig og Kristina det hele!

Anonym sagde ...

Hej Superhelt :o)
Hold da op.Godt gået Andreas.En kæmpe oplevelse som vil huskes.Og så kan du dykke videre herhjemme også.Min lillebror Tomas har også sertifikat.
Hils Kristina når hun vender tilbage.Håber de får en god tur.
Dejligt og høre et par ord fra dig også ;o).
Vi skal til min mors fødselsdag fredag og ellers hygger vi bare her i påsken.
God påske til jer Andreas.

Knus Marianne og Matias :o)

Karen sagde ...

OK - I could only translate a little bit. Sounds like you're deep sea diving and have seen lots of fish, sharks, etc. Yikes! It does sound very exciting though and sounds like you're having a great time. Can't wait to hear all the details in English from you. I also think it's great seeing pictures from there. It looks breathtaking! Today we are getting another 6-8 inches of snow, so enjoy that weather down there. Anyway, have fun!

God påske!

All our best, Dad, Karen, Ben, Zack and Amanda

Kristina sagde ...

Hej min skat...
Jeg kommer hjem til dig i morgen...
Det er rigtig fedt her i Monte Zuma, og jeg vil SAA gerne vise dig denne by... Vi kan sejle harfra og til Jaco eller Manuel Antonio.. Jeg hoerer lige paa nogle priser i morgen.. - Kristina

Anonym sagde ...

Hej Andreas. Dejligt at læse om dine oplevelser, men du må love mig at lade være med at dykke for dybt. Og passe godt på dig selv!

Glæder mig til du kommer hjem igen.

Knus mormor

Anonym sagde ...

Til Anden alene Coco.
Hej Andreas tillykke med dykkercertifikat( Pas på de farlige fisk .)

Til Kristina tak for din hilsen vi fik på Mail den anden dag. Det er dejligt at høre fra jer, og i har det godt.
Knuz Farfar og Farmor.